Witte lijnen bij afdrukken

Repair Café Runkst Forums Computer Witte lijnen bij afdrukken

Viewing 8 reply threads
  • Author
      yana
      Participant

Hallo,

Plots hebben alle document die ik afdruk witte lijnen over het hele blad.
      ik heb de hele HP website uitgepluisd en alles uit de handleiding geprobeerd. Uitlijnen, printkop reinigen, andere cartridges… maar niets helpt.

kan jij deze radeloze student helpen?

Yana

yana
      Participant

Note: het gaat over een HP officejet 6600

gossedevos
      Participant

Heb je een Windows PC of een Mac? Of eentje met Linux? Komen de witte lijnen ook tevoorschijn wanneer je iets scant? Zijn het horizontale of verticale lijnen? Graag iets laten weten aub.

Nog wat vragen,

Is er met de printer een lange tijd niet meer geprint (hoelang?) en erna begonnen de witte lijnen??

Heeft de printer een tijd in de zon gestaan??

Zijn de witte lijnen horizontaal in elke regel die geprint is??

yana
      Participant

Hallo,

ik gebruik een windows PC.

De witte lijnen zijn er bij het afdrukken. Steeds horizontaal over het hele blad. Niet altijd elke regel, maar de regels waar het niet is zijn ook blurry. Ik krijg hier geen foto geplaatst.

printer staat nooit in de zon en staat Maximaal 3 dagen stil tussen het printen.

groeten yana

RcR
      Keymaster

Is de diagnosepagina [1] helemaal goed? Post eventueel een goede foto van de testpagina waarvan sprake in [Oplossing zes], onderaan. Dank u

Lukt het niet om bestanden bij te voegen door in de balk bovenaan op het meest rechtse icoontje te klikken? Graag reactie – Jos via RcR

[1] https://support.hp.com/be-nl/document/c03551500

• This reply was modified 4 months, 3 weeks ago by RcR.

Het print probleem met horizontale witte lijnen door de tekst is het gevolg dat de printkop verstopte gaatjes heeft. Je zal eerst moeten uitzoeken welke kleur of kleuren die verstopt zijn, dat doe je door een tekst af te drukken waarin enkele regels zwart , blauw, geel en rood zijn.

Je kan dan 3 mogelijkheden doen.

1) het zelfreinigingsprogram van de printer meerdere malen uitvoeren.

https://support.hp.com/be-nl/document/c03796688

2) printkop reinigen zonder eruit te halen,

Met een zelfreinigskit  eventueel te bestellen hier (kies de juiste kleur); https://www.123inkt.be/Inktpatronen/HP/Printer-type/HP-Officejet/HP-Officejet-6600-p24513.html

je kan ook en reinigingskit halen dat bestaat uit een injectiespuitje en reinigingsvloeistof (ik vermoed dat het alcohol is).

De kleur(en) die verstopt waren op het uitgeprint blad ga je dan reinigen.

De YouTube video’s hieronder laten zien hoe;

3) printkop vervangen door een nieuwe kop

YouTube filmpje hoe printkop vervangen;

Grt Eric

• This reply was modified 3 months, 2 weeks ago by RcR.
      yana
      Participant

Hallo,

ik krijg maar geen foto’s toegevoegd…

heb de printer zichzelf maten reinigen, maar op de afdruk staan overal lijnen..

jammergenoeg ben ik echt niet handig, de filmpjes lijken chinees voor me. Ook de schroevendraaiers en dergelijk heb ik niet.. Ik denk dat ik beter een nieuwe printer koop 😔

alvast bedankt voor de hulp/antwoorden

yana

RcR
      Keymaster

Er is misschien een alternatief: de meeste copyshops kun je documenten of afbeeldingen mailen om af te drukken. Zoek daartoe met de almachtige Google naar ‘copyshop Hasselt’.

Een nieuwe printer kan dan misschien wachten tot het Repair Café weer opengaat.

In verband met foto’s toevoegen: er zit denkelijk een ‘rem’ op die verhindert meerdere keren achter elkaar toe te voegen. Probeer later nog eens aub. – Jos via RcR

• This reply was modified 4 months, 3 weeks ago by RcR. Reason: IP in FW gestoken
Viewing 8 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.