overgang tussen deur en muur opvullen

Repair Café Runkst Forums Andere overgang tussen deur en muur opvullen

Viewing 1 reply thread
  • Author
      carolinesegers
      Participant

Ik heb in mijn keuken een deur met glas en hieronder een soort venstertablet.

Dit werd met purschuim geïsoleerd, helaas tocht dit heel erg. Hoe kan ik dit zelf elegant afwerken zodat ik terug een mooie gladde muur heb. Ik kan zelf niet bepleisteren of met gryproc werken.

Ik heb wel knauf renoband staan maar ik weet niet of dit gaat hechten op de purschuim?

Iemand een idee?

alvast bedankt

Beste, op de close-up foto is het totaal beeld niet goed zichtbaar.
      Wat heb je nodig?
      1 een plamuurmes dat meer als de volledige breedte van de op te vullen gaten bedekt. Het plamuurmes moet dus een stuk rusten op het nog gladde oude pleisterwerk.
      2 een smal plamuurmes of truweel, om gaten op voorhand op te vullen.
      3 een planten spuit om het pleisterwerk tussendoor een beetje nat te spuiten, anders droogd/hard het te snel uit afhankelijk hoe snel je vooruit gaat.
      4 pleistergips VB knauf goldband ( geen snelwerkende nemen), de knauf renoband is alleen goed voor de laatste finish laag te doen
      5 een bakje om gips in klaar te maken, niet teveel in een keer, bijmaken is beter zo voorkom je dat de gips te hard wordt voor hij opgebruikt is.
      6 schuurpapier fijn en grof korrel 120 – 240 met een houten blokje.
      Werking:
      Als eerste moet je de op te vullen plaats voorbereiden.
      snij/krap eerst de overtollige PU schuim weg in de gaten zodat er zeker overall minstens 1 à 1,5 cm opgevuld kan worden. Als er PU schuim gemorst is op het goede oude pleisterwerk steek je dit weg met het plamuurmes.
      Dan maakt je de op te vullen gaten zuiver met een borstel/stofzuiger.
      Maak wat gips klaar met water in het bakje (niet teveel zoals gezegd), vervolgens vul je de gaten op over de hele lengte en druk goed aan zodat er niets uitsteekt dit steek je anders af, probeer zeker niet alles al op te vullen op volledige niveua van het oude pleisterwerk.
      Als er zich al harde klonters vormen in de aangemaakte gips in het bakje, dan is niet meer bruikbaar –> wegdoen en nieuwe maken, vergeet daarom niet tussendoor het gips nat te spuiten.
      Laat deze eerste opvulling hard worden (door eraan te voelen of wacht 1 dag)
      Video van opvullen vensterbank: https://www.youtube.com/watch?v=wfDLyyx_SiI

De tweede dunne laag, eerst spuit je alles vochtig dan vul je op met het brede plamuurmes van boven naar onder vegen. Als je een stukje gedaan hebt trek je glad door horizontaal te vegen en goed drukken op het mes, het oude pleisterwerk gebruik je als geleiding plamuurmes. Vergeet niet tussendoor te bevochtigen.
      Je kan dit telkens herhalen ‘finish laag’ tot opgevuld op juiste hoogte, het echt glad maken kan je zien in onderstaande video.
      Video glad maken pleisterwerk: https://www.youtube.com/watch?v=tETttcCUkrQ

Als het na uitharden (1 dag) het bijgewerkte pleister te hobbelig is kan je het nog opschuren met schuurpapier en een houten blokje.

Succes.

Viewing 1 reply thread
  • You must be logged in to reply to this topic.