Koelkast Liebherr doet het niet meer

Repair Café Runkst Forums Elektro Koelkast Liebherr doet het niet meer

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Els Rinkes
    Participant

Beste,

we hebben een grote vrijstaande koelkast van Liebherr. Ik kocht hem tweede hands, toen nog in zeer goede staat. Hij heeft bij ons ook enkele jaren goed gedraaid. Maar hij koelde stilaaan altijd minder, nu doet hij het helemaal niet meer. Waar kan ik terecht om hem te laten herstellen? Ik mag hem niet naar het RcR brengen omdat een koelkast te groot is. Ik kan hem met de aanhangwagen wel vervoeren. Waar kan ik terecht om te weten of hij nog te herstellen is?

Met vriendelijke groet

Els Rinkes, Kiewit

gossedevos
    Participant

Op de Vrije Tribune staan een paar tips, oa van Marnic -> een beetje naar beneden scrollen

Beste eLS?

Als het een No Frost type koelkast betreft en hij koelt mettertijd slechter dan is er kans dat ijsvorming ontstaan is aan de verdamper achter de achterwand binnenkant van de koelkast er bevindt zich ook een kleine ventilator die draait als er gekoeld moet worden (achterwand in demonteerbaar). Het beste wat je zelf kan doen is de stekker uittrekken, koelkast leeg maken en de 24u met opendeur laten ontdooien, erna goed reinigen zorgen dat het condenswater afvoergatje onderaan binnenkant koelkast open is of maken met een stokje of iets. Aan de achterzijde zie je een zwarte koelrooster (condenser genoemd) deze moet vrij zijn van vuil en stof. Als de ijskast terug in werking is moet deze rooster warm aanvoelen en de binnen/achterkant koud, is dit niet dan ga je koelgas verlies hebben of lek, dit laten herstellen door een koeltechnieker is misschien niet voordeliger dan een nieuwe. Bij het pas inschakelen van de koelkast moet de compressor/motor een tijdje blijven draaien, als hij telkens aan/uit klik is deze stuk en kun je beter ook een nieuwe koelkast kopen

Mvg, Eric C

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.