Reply To: Printer blokkeert

Repair Café Runkst Forums Computer Printer blokkeert Reply To: Printer blokkeert

#1425
RcR
Keymaster

Afhangend van de Windows waar je PC onder draait, vond ik het volgende terug onder Aanbevolen:

https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/HP-Deskjet-2540-All-in-One-Printer-series/5295960/model/5295961

Hieronder nog een tip (automatische Nederlandstalige vertaling, originele Engelstalige versie staat helemaal onderaan):

Soms komt een beschadigde afdruktaak vast te zitten in de afdrukwachtrij en zorgt ervoor dat volgende afdruktaken opstapelen totdat de eerste is gewist.
Klik op de Start knop, klik op Apparaten en printers, klik met de rechtermuisknop op het pictogram voor uw HP DJ 2540 en klik vervolgens op “Kijk wat er wordt afgedrukt”.
Klik met de rechtermuisknop op de vroegste taak en selecteer Annuleren.
Als dat niet werkt, selecteer dan “Printer” en vervolgens “Alle documenten annuleren”
Als dat niet werkt, worden door het volgende alle vastgelopen taken in de afdrukwachtrij gewist (maar als het probleem wordt veroorzaakt door een beschadigd printerstuurprogramma, heeft u meer werk te doen):
Open een verhoogde opdrachtprompt (zoek naar “cmd.exe”; klik met de rechtermuisknop en selecteer “Als administrator uitvoeren”)
Typ het volgende in het zwarte opdrachtpromptvenster en druk na elke regel op Enter
net stop spooler
del / Q “% windir% \ system32 \ spool \ PRINTERS \ *. *”
net start spooler
exit

Om een ​​beschadigd printerstuurprogramma op te ruimen:
Verwijder printergerelateerde software via Configuratiescherm> Programma’s en onderdelen
Open een verhoogde opdrachtprompt (zoek naar “cmd.exe”; klik met de rechtermuisknop en selecteer “Als administrator uitvoeren”)
Typ het volgende in het zwarte opdrachtpromptvenster en druk op Enter

printui / s / t2
exit

Zorg ervoor dat u de driver EN het pakket verwijdert.
C. Installeer de printer opnieuw met een vers gedownload softwarepakket. http://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/HP-Deskjet-2540-All-in-One-Printer-series/5295960/model/5295961

Originele post:

Sometimes a corrupted print job will get stuck in the print queue and cause subsequent print jobs to stack up waiting for the first one to be cleared.
Click the Start Orb, click Devices and Printers, right-click the icon for your HP DJ 2540 and then click “See what’s printing.”
Right-Click the earliest job and select Cancel.
If that doesn’t work, select “Printer” and then “Cancel all documents”
If that doesn’t work, the following will clear out all stuck jobs in the print queue (but if the problem is caused by a corrupted printer driver, you’ll have more work to do):
Open an Elevated Command Prompt (search for “cmd.exe”; right-click and select “Run as administrator”)
Type the following in the black Command Prompt window and press Enter after each line
net stop spooler
del /Q “%windir%\system32\spool\PRINTERS\*.*”
net start spooler
exit

To clean out a corrupted printer driver:
Uninstall printer-related software from Control Panel > Programs and Features
Open an Elevated Command Prompt (search for “cmd.exe”; right-click and select “Run as administrator”)
Type the following in the black Command Prompt window and press Enter

printui /s /t2
exit

Be sure to remove the driver AND the package.
C. Reinstall printer using freshly-downloaded software package. http://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/HP-Deskjet-2540-All-in-One-Printer-series/5295960/model/5295961

 

  • This reply was modified 5 months, 1 week ago by RcR.